„Istraživanje provedeno uoči početka ove kampanje pokazalo je da je u medijima prisutno svega 3,96 posto žena, a nakon prvog dijela kampanje njihovo je prisustvo naraslo na 8 posto“, kaže Morana Paliković Gruden.
 
U okviru kampanja Glas žena u sportu jučer je u hotelu Hilton u organizaciji Povjerenstva za ravnopravnost spolova u sportu Hrvatskog olimpijskog odbora održana edukativna radionica namijenjena sportašicama, sutkinjama i djelatnicama u sportskoj administraciji. Riječ je o prvoj u nizu radionica čiji je cilj poboljšanje prezentacije sporta i sportašice u objavama na društvenim mrežama, kvalitetnije komuniciranje s predstavnicima medija, kao i priprema sadržaja koji žele podijeliti s javnošću.
 
– Presretna sam što smo s radionicom startali u Rijeci, a tu je veliku ulogu imao Atletski klub Kvarner koji je pokrenuo inicijativu da se ona održi baš ovdje, posebno njegova direktorica Iva Florijančić te predsjednik Luciano Sušanj. Hvala im na tome, bez njih ne bismo mogli ovu radionicu učiniti uspješno – rekla je Morana Paliković Gruden, dopredsjednica Hrvatskog olimpijskog odbora, predsjednica Komisije za ravnopravnost spolova u uvodnom obraćanju sudionicama edukativne radionice te europska dobitnica nagrade Međunarodnog olimpijskog odbora Trofej žene i sport.
 
– Drago mi je što smo se okupili u ovolikom broju, upravo je ta sinergija vrlo bitna u postizanju ciljeva ovog projekta, a to su izjednačavanje tretmana sportašice i sporta u medijima, smanjenje rodnih stereotipa i seksizma prilikom praćenja sportašice u medijima, kvalitetnije komuniciranje s medijima te isticanje sportskih ostvarenja i rezultata sportašica. Odnosno, kako se mediji obratiti na najefikasniji način i na koji način korištenja društvenih mreža koje u današnje vrijeme imaju vrlo velik značaj u komunikaciji. Stoga su u ovu kampanju uključeni i Agencija za elektroničke medije, Ured za ravnopravnost spolova Vlade RH, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova i Hrvatski paraolimpijski odbor, a podržali su Ministarstvo turizma i sporta te Ministarstvo za kulturu i medije – dodala je Paliković Gruden, koja je sudionice edukativne radionice vodile su kroz poželjne i nepoželjne objave sportašica na društvenim mrežama.
 
– Istraživanje provedeno uoči početka ove kampanje pokazalo je da je u medijima prisutno svega 3,96 posto žena, nakon prvog dijela kampanje njihovo je prisustvo naraslo na 8 posto. Već sam istaknula koliku važnost imaju društvene mreže, kao i brendiranje sportašice. Upravo je to ono što određuje glas sportašica u javnosti i sportu. Ako je on dobar, donosi više mogućnosti.
 
RAVNOPRAVNOST
 
Edukativna radionica izazvala je velik interes u Rijeci, u njoj su sudjelovale brojne sportašice predvođene Snježanom Pejčić, osvajačicom olimpijske bronce u gađanju zračnim puškom, koja je nedavno postala voditeljica novoutemeljenog Karijernog centra za sportaše HOO-a, trenerice te djelatnice u administraciji, a puna riječi hvale za njezinu temu i održavanje bila je i dogradonačelnica Rijeke Sandra Krpan.
– Izuzetna mi je čast što se ova radionica održava u Rijeci. Kao što svi znate, Rijeka ove godine nosi titulu Europskog grada sporta smatram da je vrlo važno progovoriti o ravnopravnosti u medijima. Ne mislim pritom samo na sport, već i na politiku. Žene nisu u ravnopravnom položaju i to se mora promijeniti. Iako živimo u 21. stoljeću i mislim da ravnopravnost uopće ne bi trebala biti tema, stvarnost je, nažalost, drukčija. Još se uvijek često koriste rodni stereotipi i seksizmi i tome treba stati na kraju. Time su ovaj projekt i ova radionica velikog značaja. Lijepo je što ste se okupili u ovolikom broju da dignete glas za žene u sportu. Hvala i medijima koji će pridonijeti da žene u sportu imaju isti tretman kao i muškarci – poručila je Sandra Krpan.
 
Sudionicama radionice u hotelu Hilton obratili su se i Vanja Gavran iz Agencije za elektroničke medije, Siniša Krajač, glavni tajnik Hrvatskog olimpijskog odbora, te Ratko Cvetnić, član HAZU-a, dok su vježbe uz Moranu Paliković Gruden vodili tajnicu Komisije Mia Baćić, koja je sudionice podučila o kreiranju sadržaja na društvenim mrežama, glavni je urednik SPTV-a Jura Ozmec, simulacijom televizijskih izjava sportašica prije i poslije nastupa.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
IZGLED I PRIVATNI ŽIVOT
Pierre de Coubertin, otac modernog olimpizma, smatrao je da sudjeluje žena na Igrama bilo nepraktično, nezanimljivo, neestetsko i nekorektno, kao i da su Olimpijske igre svečano i povremeno uzdizanje muškog sporta s internacionalizmom kao bazom, odanošću kao sredstvom, umjetnošću kao okruženjem i ženskim pljeskom kao nagradom.
– Svjetsko istraživanje pokazalo je da se praćenje sportašica bazira na njihovom izgledu i privatnom životu, često ih se, kada je riječ o njihovim rezultatima, uspoređuje s muškarcima, prijenos ženskog sporta radi se s malim brojem kamera, manje informacija i lošijim komentatorima. Najbolji primjer Europskog prvenstva rukometašice u Danskoj 2020. godine, za koje niti jedna televizijska kuća nije pokazala interes. Sve dok zbog dobrih rezultata hrvatske reprezentacije i plasmana u četvrtfinale nije došlo do pritiska javnosti pa su kupljena prava za prijenos utakmice – rekao je sportski novinar Marin Šarec.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 Izvor: www.novilist.hr Foto M. Gracin