„Ponosan sam što me Infantino pozvao u svoj tim, no Boban je ušao dublje u materiju, što je sjajno za nogomet“, kaže Dario – piše Alen Lesički, novinar JL
 
Dario Šimić (40), bivši igrač Dinama, Intera, Milana i Monaca, s bratom Josipom zapošljava 400 ljudi u lancu od 40-ak Vivas barova i proizvodnji vode Aquaviva te kave Vivas. Osnivač je nogometnog sindikata, a novi predsjednik Fife uvrstio ga je u tim Nogometnih legendi i upravo je postao ambasador događaja Football Fest
 
Prelazak iz kopački u civilku čin je profesionalnim nogometašima gori od standardne mirovine. Što jače ime, to jači i “PTSP” jer ulaze u mentalno najproduktivnije godine, ali tijelo nije više za teren. A o nekom drugom terenu većina počne razmišljati kada je onaj travnati daleko već iza njih… Financijski neovisnima horizonti koji se nude su veliki, ali na koncu većina ostane u nogometu, upisuju trenerske akademije ili postaju agenti koristeći stečeno iskustvo i relacije stvarane tijekom igračkih dana. Rijetko tko ode izvan niše…
 
Dario Šimić pripada toj rijetkoj skupini bivših nogometaša koji su se nakon sportske karijere realizirali izvan sporta.
 
Nakon tri desetljeća profesionalizma na vrhunskoj razini, bivši nogometaš Dinama, Intera, Milana i Monaca te reprezentativac koji je prvi dosegao 100 nastupa za Hrvatsku, pronašao se u biznisu.
 
- Još kao igrač imao sam potrebu realizirati se u nečemu drugome. Zanimao me biznis i znao sam da ću dio zarade investirati u nešto za što procijenim da bi moglo proći. Odabrali smo vodu. Doduše, meni taj prelazak iz kopački u cipele i nije bio toliko stresan jer je brat Josip završio karijeru dvije godine prije pa je već bio ‘unutra’ i posao se uhodao. Ja sam se priključio - priča nam Šimić, koji je posljednju utakmicu odigrao prije punih pet godina. 
 
KAVICA I VODA
 
Iznimno uspješnu karijeru na travnjaku zamijenio je biznisom u kojem se, osim vode, bavi kavom i ugostiteljstvom. Voda Aquaviva ima svoj dio tržišta koje je u neprestanom porastu svugdje u svijetu. Slično je i s kavom Vivas iz koje je, pak, proizašao lanac kafića Vivas bar. 
 
U jednom takvom, vrhunski uređenom, na zagrebačkoj Savici, pričamo s bivšim reprezentativcem i uspješnim gospodarstvenikom. Barem tako sugeriraju brojke.
 
- Počelo je kao zanimacija. Priprema za nešto što je trebalo doći nakon nogometa i nešto u što nisam bio siguran hoće li ostati na nekoj prizemnoj razini, neka vrsta zanimacije ili će se razviti. S godinama se razvilo u ozbiljan projekt i veliku priču. Iskreno, da mi je netko rekao da ću razbijati glavu o tome kako da isplatim plaće za 400 radnika koje imamo u našoj grupaciji, rekao bih mu da nije normalan. Još ne mogu procijeniti je li ovo bila hrabrost ili ludost, ali je u svakom slučaju veliko iskustvo. Naučio sam voditi korporativni sustav u ovih pet godina. Donio sam si u život novu dimenziju koja mi je pomogla da izađem daleko izvan nogometnih okvira. Posao je zahtjevan i traži mnogo odricanja. Nije sve briljantno, ali ne mogu reći da je loše. U svakom slučaju, svaki dan je novi izazov koji te tjera da ideš dalje i tražiš više. Prvo od sebe, a onda i od ljudi koji te okružuju i s kojima radiš.
 
OD KINE DO MEKSIKA
 
- Činjenica da je riječ o obiteljskom poslu dala je Šimiću priliku da se vrati korijenima. Nogomet je ipak nešto što teče njegovim venama i zato ga nije trebalo puno nagovarati da krene s Marijem Jurićem u pionirski pothvat, što osnivanje nogometnog sindikata u Hrvatskoj svakako jest.
 
- Kako se biznis s vremenom stabilizirao, osjetio sam potrebu baviti se nogometom iz jednog drugačijeg kuta. Jurić i ja krenuli smo od nule, a znamo kako je u Hrvatskoj započeti neki projekt od temelja. Bez lažne skromnosti, mislim da smo napravili velik posao. Izgradili smo sustav koji priznaju nogometne organizacije, koje nas doživljavaju kao partnere. Vratili smo vjeru nogometašima da nisu sami u borbi za ostvarenje svojih prava. Lako za one igrače koji igraju u financijski sređenim klubovima, no mnogo je onih koji nisu imali te sreće i koji nailaze na zidove kada je u pitanju ostvarenje njihovih prava. Zastupamo igrače i vodimo socijalni dijalog s Uefom i Fifom. Izuzetno smo zadovoljni razvojem, ali tu još ima mnogo prostora za napredak - objašnjava Dario Šimić.
 
U proteklih je desetak dana napravio nekoliko tisuća kilometara. Bilo ga je od Kine do Meksika. Tu njegovu želju za uključenjem u nogometne forume prepoznao je i Gianni Infantino, novi predsjednik Fife koji je pozvao Darija Šimića u svoj tim ponudivši mu mjesto u momčadi Football Legends. 
 
Riječ je o skupini bivših nogometaša koji putuju svijetom pod ingerencijom Fife sa zadatkom da promiču temeljne vrijednosti najvažnije sporedne stvari na svijetu. Nedavno su nastupili u Šangaju, nakon čega su otišli u Mexico City, gdje su nazočili 66. kongresu Fife.
 
- Osnovna je zamisao promocija nogometa, a ušao sam na poziv Giannija Infantina, za kojeg vjerujem da ima znanje, moć i karizmu promijeniti neke stvari. Nisam opterećen funkcijom, već me veseli što mogu pomoći. Uostalom, Zvonimir Boban je taj koji je ušao dublje u materiju. Postao je savjetnik predsjednika za nogometna pitanja, što je apsolutno fenomenalno za svjetski i hrvatski nogomet.
 
Šimićevo članstvo u skupini legendi, u kojoj mu društvo čine bivši asovi poput Figa, Cannavara, Hierra, Puyola, Seedorfa i još desetak bivših igrača, nešto je što će ga zadovoljiti na kratkim stazama. On sebe vidi korak dalje, prvenstveno kada je u pitanju hrvatski nogomet. Ne krije ambiciju da u dogledno vrijeme preuzme funkcije u našoj nogometnoj stvarnosti.
 
STATUS U FIFI
 
- Vidim se danas, sutra u HR nogometu jer smatram kako ovdje ima puno prostora za napredak. Prije svega trebamo vratiti vjeru u nogomet jer često primjećujemo svojevrsni paradoks u kojem ljudi pozitivne stvari ne vrednuju na adekvatan način jer su proizašle iz sustava koji je izgubio povjerenje. Narušena je atmosfera oko nogometa i na tome uistinu moramo puno raditi i uložiti silan trud. Druga stvar je ta infrastruktura koja je rak-rana našeg nogometa. Ona jednostavno mora biti bolja jer je prvi preduvjet s kojim ćeš vratiti navijače na stadione i omogućiti razvoj novih generacija. Okej, mi možemo koristiti svoje veze i status koji imamo u Fifi da olakšamo neke procese, ali mišljenja sam kako HNS mora rasti iznutra. Pa nitko ti neće pomoći ako sjediš skrštenih ruku i čekaš da ti se nešto servira. Vjetar u leđa apsolutno, ali pokloniti ti nitko ništa neće. Čim prije to shvatimo, bit će nam bolje - jasan je Šimić koji se ovih dana prihvatio i uloge ambasadora zanimljivog projekta Football fest koji će se krajem listopada održati na zagrebačkom Velesajmu.
 
EUROPSKA AVANGARDA
 
- To vam je avangarda i za europske pojmove - objašnjava naš sugovornik projekt koji organizira Alan Balen, dugogodišnji djelatnik u marketingu HNS-a s potporom Overtimea, tvrtke koja je specijalizirana za sportski marketing. Riječ je o nogometnom sajmu kojem je fokus na industriji koja prati taj sport. Dakle, nogomet kao igra je sporedna stvar. Više je naglasak na proizvođačima opreme, dresova i lopti, potom softvera koji prate fizičko stanje nogometaša, mobilnih igra, TV prava i sličnih stvari.
 
- U Europi imamo dva takva sajma. Jedan se održava u Frankfurtu i on je namijenjen zapadnom tržištu, dok je Soccer Exp putujući sajam koji je zapravo fokusiran na prodaju TV prava. Ovo što organiziramo u Zagrebu je idealno za jugoistočnu Europu, a sama logika nam sugerira kako nema bolje opcije od Hrvatske. Osim što smo najpoznatija nacija na ovim područjima po nogometu, tu je još i turizam koji je u porastu - sugerira Dario Šimić, koji je upravo zbog igračke karijere bez mrlje, biznisa koji je podigao iz temelja te aktivizma u nogometnom sindikatu i svjetskoj nogometnoj federaciji zapravo idealan “role model” za ambasadora zagrebačkog Football festa koji je dobio podršku europske i svjetske nogometne federacije. 
Naime, oni u njemu vide dobar temelj za razvoj nogometne industrije u ovom dijelu Europe.
 
- Osim izlagača, posebno su zanimljive konferencije s desetak najavljenih tema. Od digitalnih stvari, nogometa budućnosti do prodaje prava. Pa nije baš da imamo svaki dan priliku slušati Oscara Ugaza, bivšeg direktora digitala u Real Madridu koji je stvorio komercijalnu strategiju na službenom portalu Reala i socijalnim mrežama. Ili Diega Valdesa, direktora sportskog instituta u Barceloni. Realno, takve se stvari nigdje u bližoj okolici ne mogu vidjeti, a kamoli naučiti - zaključio je Dario Šimić.
 
 
PRENOSIMO Jutarnji list PIŠE Alen Lesički FOTO Marko Todorov/EPH