Pruža uvid u kompletnu statistiku i analizu utakmice, u učinak i zdravlje igrača, pomaže pri organizaciji sezone i zaposlenika. Cilj je od sportaša stvoriti analitičare – piše Tomislav Novak, novinar JL.
 
Ključni je trenutak utakmice, nakon produžetaka kreće izvođenje jedanaesteraca. Koji će od protivničkih igrača prvi pucati? Koji kut gola inače najčešće gađa, koliko je puta dosad pogodio, a koliko promašio? Za golmana ili trenera te informacije u realnom vremenu na licu mjesta mogu biti ključ pobjede.
 
U SAP-u, trećoj najvećoj softverskoj kompaniji na svijetu, kažu da su ovaj problem riješili.
 
Digitalna cloud platforma SAP Sports One, koja je upravo premijerno predstavljena i u Hrvatskoj, prije tri godine kao prototip je razvijena za njemačku nogometnu reprezentaciju, a sada ju koriste i bundesligaši Bayern München, Hoffenheim i Frankfurt.
 
Sudeći prema interesu na prezentaciji u Zagrebu, uskoro bi mogli i neki od najboljih hrvatskih sportskih klubova, jer na predstavljanju su bili ljudi iz Hrvatskog olimpijskog odbora, KK Cedevite, KK Cibone te HNK Rijeke, KHL Medveščaka i drugih.
 
Analiza utakmica
 
Sports One ne bavi se isključivo jedanaestercima, nego pruža uvid u kompletnu statistiku i analizu utakmica, učinak i zdravlje igrača te pomaže pri organizaciji sezone i zaposlenika kluba. Riječ je o softverskom rješenju koje prikuplja golemu količinu podataka pomoću senzora, pametnih narukvica, videosnimaka i algoritama.
 
Tijekom jedne utakmice o svakom igraču posebno može prikupiti i do deset tisuća podataka.
 
SAP je inače treća najveća softverska kompanija na planetu s čak 12 milijuna korisnika, a njihovu sportsku paletu, koja uključuje i SAP Match Insights platformu, koriste u sportskim ligama NBA-a, NFL-a i NHL-a, zatim u McLarenovu timu Formule 1 te poznatim svjetskim klubovima poput New York Yankeesa i Manchester Cityja.
 
Ali, koliko Sports One poboljšava učinak nogometnih klubova?
 
Kad je, primjerice, razvijen za Elf, Njemačka je te godine osvojila Svjetsko prvenstvo u Brazilu. A Bayern i Hoffenheim trenutno su u top tri u njemačkoj ligi.
 
- Na kraju dana tehnologija samo pomaže, a konačni rezultat uvijek će ovisiti o timu, o igračima na terenu. Ipak, Sports One čini veliku razliku u pripremi susreta, organizaciji kluba i njegovu poslovanju - kaže Achim Ittner, SAP-ov direktor za razvoj sportskog poslovanja, koji je platformu premijerno predstavio u Zagrebu.
 
3D model tijela
 
Kako stvar funkcionira s tehničke strane?
 
Riječ je o cloud softveru koji integrira mobilne i web aplikacije kojima se bežično u bilo kojem trenutku može pristupiti i s tableta i pametnog telefona. Ittner od brojnih podataka ističe i 3D model sportaševa tijela putem kojeg se može pratiti popis ozljeda i liječnički tretman i oporavak igrača.
 
Sve je na jednome mjestu, osvježeno s najnovijim podacima, i dostupno svima u klubu.
 
U SAP-u objašnjavaju kako igrači pomoću Sport Onea sami mogu pratiti svoju fizičku spremu, detaljnije planirati posebne režime treninga i efikasnost. Kalendar utakmica, popis igrača i statističkih pokazatelja poput heat mape i videoisječaka još su neki od featurea.
 
- Naš cilj je od igrača stvoriti analitičare - kažu u SAP-u.
 
- Jednostavno je - već danas, a još više u budućnosti sportski će kolektivi koristiti big data i nove tehnologije da budu efikasni. Svi koji žele napredovati, posebno u internacionalnim natjecanjima, trebali bi se ukrcati na taj vlak - kaže Ittner. SAP za nogometni klub Bayern, primjerice, organizira i prodaju karata, menadžment stadiona i brojne druge poslovne aktivnosti jer riječ je o klubu koji ima milijune fanova na svim kontinentima. U eri kada sportski klubovi sve više nalikuju na multinacionalne kompanije, digitalizacija poslovanja u sportu je neizbježna.
 
Hrvatski klubovi
 
SAP u slučaju Sports Onea isporučuje samo softversko rješenje, a hardver prepušta drugim proizvođačima, poput američkog Applea, posebno kad su senzori i pametne narukvice u pitanju.
 
- Danas već mnogi rekreativci i amaterski sportaši koriste Fitbit, Apple Watch ili Polar Smartwatch te brojne fitness aplikacije na pametnim telefonima kako bi popravili svoje rezultate. Logično je onda da to rade i profesionalci - kaže Ittner.
 
Kad su hrvatski sportski klubovi u pitanju, jasno je, kaže, da interes postoji, ali kako dosad platforma nije bila dostupna našem tržištu, konkretna suradnja još se nije stigla dogovoriti.
 
65 godina NBA lige
 
- Pitanja je bilo mnogo, svi razumiju da je promjena potrebna ako u budućnosti misle biti održivi. Tehnologija brzo mijenja svijet - kaže.
 
Prema nekim istraživanjima, čak 2,9 milijardi ljudi koristiti će različite kanale društvenih mreža, a oko 50 milijardi uređaja već danas je sposobno međusobno se spajati na internet. Podaci u takvom okolišu postaju najvrednija roba.
 
Primjerice, SAP i NBA zajedno su prvi put u povijesti statistički obradili podatke iz posljednjih 65 godina najpopularnije svjetske košarkaške lige, što je rezultiralo sa 4,5 kvadrilijuna statističkih kombinacija koje su posjetitelje službene web stranice zadržavali i po 60 posto vremena više nego prije.
 
PRENOSIMO Jutarnji list PIŠE Tomislav Novak FOTO/arhiva