Sport je medij masovne, tržišne komunikacije koji daje neograničene mogućnosti promocije tvrtki, povećanja prodaje, promocije novih proizvoda, bildanje pozitivnog imidža, ali i promocije države. U 2004. godini na svjetskoj razini potrošeno je 28 milijardi dolara na sponzorska ulaganja. Od toga čak 69 posto otpada na sponzorstva u sportu. U hrvatskoj je situacija tek u začecima.
No u Hrvatskoj postoji neadekvatno praćenje ekonomskih učinaka, slabo se poznaju mogućnosti ulaganja u sport i sportske priredbe, a posljedica je slabo korištenje sporta u promotivne svrhe.

O toj temi razgovaralo se na okruglom stolu u sklopu konferencije o sportu „Jačanje branda ulaganjem u sport“ koja je održana danas u zagrebačkom hotelu Sheraton u organizaciji Albatros media i uz partnerstvo Hrvatskog olimpijskog odbora. Predavanja su održali naš proslavljeni plivač Gordan Kožulj koji je prenio svoja iskustva u traženju sponzora, brand manager Gillette-a za istočnu i centralnu Europu Ron Rabinowitz, član Uprave BBDO-a Luka Dobrović, pomoćnica glavnog tajnika HOO-a za pravne poslove Biserka Vrbek, pomoćnik glavnog tajnika HOO-a za marketing Ranko Ćetković, a u okruglom stolu sudjelovala su još eminentna imena iz hrvatskog sportskog života kao što su Perica Bukić, Ratko Rudić, Zorislav Srebrić i drugi.

„Sponzorstva vezana uz sport danas u Hrvatskoj funkcioniraju na prijateljskoj osnovi i nažalost to je činjenica i realnost“ rekao je Perica Bukić, dok je Gordan Kožulj uz karijeru vrhunskog sportaša morao odrađivati i posao osobnog sportskog managera, agenta. Svoja iskustva podijelio je s nazočnima te prenio američka iskustva. Luka Dobrović iz agencije BBDO ustvrdio je kako sportaši firmama pristupaju direktno, na osobnoj razini, a to pokazuje stanje kako da na tržištu ne postoje agencije koje se bave razvojem karijere sportaša kao što je to slučaj vani; kompanije ulažu zbog društvene odgovornosti nego zbog financijske koristi; problem je i u činjenici da u savezima i klubovima nema ljudi koji imaju specijalizirana, stručna znanja oko traženja sponzorstva.

Dakle, prostora za napredak i uspostavljanje sportskog marketinga ima. Ali potrebne su zakonske predispozicije kao što su porezne olakšice, zatim dugoročna strategija hrvatskih tvrtki za ulaganjem u sport i stvaranjem partnerskog odnosa; ali i specijalistička stručna znanja u nacionalnim sportskim savezima.
Istaknuto iz fotogalerije

Fotogalerija

fotografije

HZSN - Fotogalerija
  • nogomet - penal
    nogomet - penal

    Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

  • stolni tenis
    stolni tenis

    Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

  • hokej
    hokej

    Foto: Igor Šoban/PIXSELL

  • hokej na ledu
    hokej na ledu

    Foto: Marko Prpic/PIXSELL

  • košarka
    košarka

    Foto: Igor Kralj/PIXSELL

  • rukomet
    rukomet

    Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

  • sport na vodi
    sport na vodi

    Foto: Marko Prpic/PIXSELL

  • nogomet po snijegu
    nogomet po snijegu

    Foto: Matija Habljak/PIXSELL

  • nogomet - lopta
    nogomet - lopta

    Foto: Igor Kralj/PIXSELL

  • nogomet - gol
    nogomet - gol

    Foto: Igor Kralj/PIXSELL

  • atletika
    atletika

    Foto: Igor Kralj/PIXSELL

  • nogomet - golman
    nogomet - golman

    Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

  • plivanje
    plivanje

    Foto: Marko Prpić/PIXSELL

  • sport s invaliditetom
    sport s invaliditetom

    Foto: Matija Habljak/PIXSELL

  • skok u vis
    skok u vis

    Foto: Igor Kralj/PIXSELL

NAŠA poslovna banka

  • karlovacka banka

NAŠA putnička agencija

  • BTravel

Prijatelji HZSN-a

  • atlantic
  • jadrolinija
  • zak
  • HNS
  • brodarić promet
  • sc karlovac
  • Hostel Bedem
  • tpr
  • lin
  • svezakucuidom
  • cotrullis
  • karlovacko
  • hostel karlovac
  • tdsitotisak
  • grawe