Kako Grad ima gotov projekt, gradnja u Kranjčevićevoj počet će vjerojatno do kraja 2023., a stadion bi trebao biti izgrađen unutar godinu dana. Da bi to mogao biti stadion za međunarodne utakmice, po pravilima UEFA-e mora imati najmanje 8000 mjesta za gledatelje, a projekt dopušta da ih ima i 12.000.
Stadion u Kranjčevićevoj, izgledno je, prvi će doći na red za obnovu i dogradnju. Najavili su to u svojim istupima i zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević i njegov zamjenik Luka Korlaet koji je, predstavljajući projekte za razdoblje do kraja mandata govorio i o budućnosti nogometnih stadiona u Zagrebu. Iako je u fokusu, kako sam gradonačelnik kaže, "ruglo i sramota" u Maksimiru, prvi uvjet prije bilo kakvih zahvata na Maksimiru je osiguravanje alternative glavnom gradskom stadionu. To će biti stadion u Kranjčevićevoj koji je također u lošem stanju, odnosno svojim kapacitetima i opremljenošću ne može konkurirati za ozbiljnija natjecanja.
- Za Maksimirski stadion namjeravamo provesti javni urbanističko-arhitektonski natječaj početkom sljedeće godine, potom će se kroz godinu razraditi idejni, glavni i provedbeni projekt i ishoditi sve potrebne dozvole. U 2024. bi srušili postojeći stadion te nakon toga počeli graditi novi - objasnio je Korlaet.
U tijeku su razgovori sa Zagrebačkom nadbiskupijom oko rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, što je preduvjet za građevinske radove. Projekt stadiona u Kranjčevićevoj je gotov, Korlaet se nada da će gradnju sufinancirati Grad Zagreb i HNS s UEFA-om. Da bi to mogao biti stadion za međunarodne utakmice, po pravilima UEFA-e mora imati najmanje 8000 mjesta za gledatelje, a projekt dopušta da ih ima i 12.000. Sada stadion ima jednu tribinu sa 4000 mjesta pa će se dodati još jedna simetrična, a vjerojatno još i dvije, kako bi imao 12.000 mjesta. Kako Grad ima gotov projekt, gradnja u Kranjčevićevoj počet će vjerojatno do kraja 2023., a stadion bi trebao biti izgrađen unutar godinu dana.
Na stadionu u Ulici pjesnika, gdje sad u SuperSport HNL-u igra Lokomotiva, svoj dom bi tako privremeno pronašao Dinamo te reprezentacije Hrvatske.
Projekt stadionu u Kranjčevićevoj je gotov pa je tako u ponedjeljak, 12. prosinca, u Područnom uredu Gradske uprave Trešnjevka održana prezentacija na kojoj su o njemu govorili prof. Vladimir Kasun, dipl. ing. arh. i dr. sc. Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba. Inače iza projektnog rješenja stoji tim Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Autori su prof. Vladimir Kasun i prof. Boris Koružnjak, a u izradi su sudjelovali i projektanti suradnici Jasmin Ćemanović, Franjo Kovačević, Ana Vračević i Ardijan Karlo Gashi koji je ujedno i autor vizualizacija novog stadiona.
VIDEO/HINA Pogledajte spektakularne kadrove novog stadiona u Zagrebu: https://gol.dnevnik.hr/clanak/rubrika/nogomet/pogledajte-spektakularne-kadrove-novog-stadiona-u-zagrebu---785741.html
'KRANJČA' KROZ POVIJEST
Izgradnja stadiona započela je 1910-ih godina za potrebe Concordije. Izgradnja igrališta na Tratinskoj cesti (današnji stadion u Kranjčevićevoj), tada najvećeg u Zagrebu, završena je 1921.
Stadion od zadnjeg uređenja 2018. godine kada su postavljene stolice na istočnu tribinu i postavljen novi hibridni travnjak ima kapacitet od 5.350 sjedećih mjesta. Iako je na igralištu Concordije 1931. odigrana prva utakmica pod rasvjetom, grom je 1987. godine pogodio prve stadionske reflektore u ovom dijelu Europe. tako da je tek 2008. godine igralište je dobilo nove reflektore.
U povijesti Hrvatske stadion u Kranjčevićevoj ostat će zapamćen po prvom postrojavanju Zbora narodne garde, koji su činili pripadnici policije i dijela vojske 28. svibnja 1991., dan koji je označen kao početak stvaranja Oružanih snaga Republike Hrvatske.
Na stadionu danas nastupaju NK Lokomotiva Zagreb, a prije Drugog svjetskog rata nastupala je HŠK Concordia. Nakon što je 10. listopada 1946. formirano Fiskulturno društvo Zagreb, vlasti su mu dale na upravljanje stadion kojim je do kraja 2. svjetskog rata upravljala HŠK Concordia.
Prenosimo:: VL/D. Topić Foto/video: Grad Zagreb