Hrvatska turistička zajednica (HTZ) je, u suradnji s Turističkom zajednicom grada Zagreba i Predstavništvom HTZ-a u Poljskoj, priredila u Krakovu predstavljanje novosti hrvatske turističke ponude pod nazivom „Hrvatska - bliža nego ikada“.
Događaj je okupio pedesetak poljskih turističkih agenata, strateških partnera i predstavnika medija, a održan je u prostorijama Hrvatske kuće, projektu Hrvatskog olimpijskog odbora (HOO) za vrijeme Europskih igara u Krakovu i Malopoljskoj regiji. Uz direktoricu Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Poljskoj Malgorzatu Kowalsku, prezentaciji je nazočila voditeljica Odjela za globalni PR HTZ-a Lucijana Natalija Jerković i Tea Šeremet iz marketinškog odjela Turističke zajednice grada Zagreba. Izaslanik Veleposlanstva RH u Poljskoj bio je počasni konzul u Krakovu Pawel Wlodarczyk.
- Iskoristili smo Europske igre u Krakovu i nazočnost našeg partnera Hrvatskog olimpijskog odbora da predstavimo ponudu Hrvatske za poljsko tržište, a ujedno i da predstavimo novu direktoricu našeg predstavništva u Poljskoj Malgorzatu Kowalsku, dugogodišnju suradnicu u uredu HTZ-a u Varšavi. Što se tiče same Poljske, vjerni Poljaci su nam se tijekom pandemije pokazali kao izuzetno dobri gosti s rastom dolazaka i ulaskom u Top 5 tržišta, a izuzmemo li domaće goste, čak su i četvrti. I za ovu godinu se pokazuje konstantan rast gostiju s tog tržišta - kazala je Jerković i dodala: - Općenito Hrvatska ulaže u sva svoja emitivna tržišta, iskorištavamo svaku priliku da povežemo motive dolaska, u ovom slučaju turizam i sport. Koristimo i sportaše da promoviraju Hrvatsku kao turističku destinaciju, kroz pandemiju je ta suradnja bila sjajna, svi se odazvali, i bez obzira na financijsko pokriće za to. Zahvalni smo im na tome jer sportaši su stvarno najbolji ambasadori hrvatskog turizma. Pritom nam je i sportski turizam vrlo bitan jer Hrvatska je idealna destinacija za neprofesionalni dio sporta, za različita natjecanja mladih, treninge i slično, što ne ulazi u samu špicu sezone.
O Poljskoj kao tržištu i Hrvatskoj kao poželjnom turističkom odredištu govorila je i direktorica Predstavništva HTZ-a u Poljskoj Malgorzata Kowalska.
- Svake godine vidimo rast poljskih turista na hrvatskom tržištu. Tako i ove godine, od 1. siječnja do 26. lipnja, broj dolazaka i ostvarenih noćenja porastao je do 14 posto. Poljaci vole Hrvatsku, osjećaju se u njoj kao kod kuće, dolaze ne samo zbog sunca i mora, nego i zbog kulturne i prirodne baštine te enogastronomske ponude. Čak do 70 posto Poljaka dolaze vlastitim automobilima, ali velike su mogućnosti i za korištenje usluga aviokompanije LOT, koja je uvela brojne linije za Hrvatsku. Kada je sport u pitanju, Poljaci uvijek navijaju za hrvatsku nogometnu reprezentaciju, a to mogu reći i osobno - izjavila je Kowalska u svom prvom medijskom nastupu na novoj dužnosti.
Na sjajni videouradak o turističkoj ponudi hrvatske obale nadovezala se jednako dojmljiva prezentacija o turističkoj ponudi grada Zagreba, koju je predstavila Tea Šeremet - od činjenice da je Zagreb u centru svijeta ili srcu Europe, preko povijesnih znamenitosti, jedinstvenih muzeja i fascinantnih zelenih površina u samome gradu i izvan njega, pa do licitarskog srca kao tipičnog suvenira glavnog grada Hrvatske.
Direktor marketinga HOO-a Ranko Ćetković izjavio je na kraju turističke prezentacije u Hrvatskoj kući u Krakovu:
- Ovo je dobitna kombinacija - vrhunskog hrvatskog sporta, turizma i medija koji sve to prate. HOO je u suradnji s dugogodišnjim partnerima organizirao ovaj događaj, jer to čini na svim ljetnim OI, od Atene 2004., uz izuzetak da prvi put prezentaciju radimo i na Europskim igrama, jer Poljska je vrlo zanimljivo emitivno tržište za hrvatski turizam i grad Zagreb, ali zanimljiva i za pojavljivanje naših proizvođača na poljskom tržištu države s oko 40 milijuna stanovnika. Više od 40 turoperatora iz Poljske moglo se uvjeriti u sjajnu ponudu HOO-ovih partnera - Hrvatske turističke zajednice, koja nas prati već 15 godina, i Turističke zajednica grada Zagreba, s kojom smo u partnerstvu posljednjih pet godina. Vjerujem da će i iz ovog događaja proizaći dobri učinci za hrvatski turizam.
HOO/Vinko Knežević